10 Haziran 2015 Çarşamba

Açık ve Uzaktan Öğrenme nereye gidiyor?

Hareket kontrol teknolojisi (motion-control technology) olarak da bilinen Microsoft’un Kinect Accelator ve Sony’nin Play Station Move gibi uygulamalarının gelecek yıllarda açık ve uzaktan öğrenmede kullanılabileceğini düşünüyorum.
 
Eğitim amaçlı olmasa da bu teknolojinin kullanıldığı bazı uygulamalar aşağıda sunulmuştur. 
-          Nconnex uygulaması ile bir odayı tablet ile tarayıp mobilyalar yerleştirerek odanın mobilya tasarımına karar verilebiliyor.



-          Sağlık alanında rehebilitasyon eğitimi vermek amaçlı kullanılan bir diğer uygulama
 


-           Herhangi bir yüzeyi dokunmatik bir ekrana dönüştüren ibu uygulaması 
 

-          GestSure uygulaması cerrahlara ameliyatlar esnasında kolaylık sağlıyor
 
 
-           Freak'N Genius uygulaması ile animasyonlar oluşturulabilir.
 

Bu teknoloji eğitimde özellikle psiko-motor becerilerin kazandırılmasında kullanılabilir. Etkileşimli beyaz tahtalar yerine hareket kontrol teknolojisi kullanılarak öğrenme malzemeleri bu teknoloji ile üretilen uygulamalar üzerine yerleştirilebilir. Klavye veya fare kullanımında zorluk çeken özellikle küçük yaştaki çocukların bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaları kolaylaştırılabilir. Fen bilgisi deneyleri kazasız ve tehlikesiz bir şekilde öğrenciler tarafından gerçekleştirilebilir. 

Bunlar dışında eğitim amaçlı aşağıdaki uygulamalar geliştirilebilir:
-          Engelliler (ve engelsizler) için işaret dili eğitimi
-          Yabancı Dil Eğitimi
-          Grafiksel çizim programlarının öğretimi (Yapı tasarımı, makine tasarımı vs.)
-          Müzik aletlerini kullanma eğitimi
-          Büyükler için yogo, çocuklar için bale eğitimi vs.
-          Tıpta anatomi eğitimi
-          Tiyatro eğitimi
 
 
Kinect teknolojisini günümüzde eğitim alanında kullananlar da var. Örneğin Washington-Bothell Üniversitesi’nde matematik eğitimi bölümü öğretim üyesi Robin Angotti, Kinect’i eğitimde kullanmaktadır. Angotti, aynı üniversitedeki bilgisayar bilimleri öğrencileri ile birlikte geliştirdiği Kinect uygulaması ile hız, mesafe ve ivme gibi matematik fonksiyonlarını öğrencilere öğretmektedir. Öğrenciler kalem kağıt kullanmak yerine bedensel hareketlerle bu kavramları öğrenmektedir. 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder