17 Mart 2015 Salı

Açık ve Uzaktan Öğrenmedeki =Açıklık=

Türkiye'de 1982 yılında kurulan Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesine yasal bir düzenleme ile devlet tarafından sürekli ve açık öğretim yapma görevi verilmiştir. Buradaki Açık Öğretim Fakültesi ismindeki açıklığın temeli İngiliz Açık Üniversitesine dayanıyor. Açık Üniversite ismindeki açıklıkta herhangi bir örgün eğitim kurumuna girememiş insanların girmesi anlamında bir açıklıktan söz edilmektedir. Ancak hepsinde yapılan iş uzaktan eğitim hatta uzaktan öğretimdir.
 
Açık ve uzaktan öğrenmedeki açıklık bir felsefe, esneklik veya öğrenenlere sunulan olanaklar olarak, uzaktan öğrenme ise zamandan ve mekandan bağımsızlık olarak düşünülebilir. Bu tip öğrenmede öğrenenlere çeşitli esneklikler tanınmaktadır. Bu açıklık aynı zamanda uzaktan eğitim açısından uzaktan öğrenme hizmeti veren kurumun gücünü tanımlamaktadır.

Açık ve uzaktan öğrenme, öğrenenlerin birbirlerinden ve öğrenme kaynaklarından zaman ve/veya mekan bağlamında uzakta olduğu, birbiriyle ve öğrenme kaynakları ile etkileşimlerinin uzaktan iletişim sistemlerine dayalı olarak gerçekleştirildiği öğrenme sürecidir (Aydın, 2011).

Açık ve uzaktan öğrenme sistemi, yüz yüze eğitim hakkı alamayan öğrencilere eğitim imkanı sunmaktadır. Açık büfe kahvaltıda çeşidin artması memnuniyeti arttırdığı gibi bu sistemde verilen eğitimde kullanılan materyal sayısı arttıkça memnuniyet artmaktadır.
 
Açık ve uzaktan öğrenme bir sistemdir. Sistematik yaklaşımda sorunu bütüncül olarak düşünmek, çözümü tüm alt sistemleri düşünerek planlamak gerekir. Sistemde her alt sistemin bir girdisi ve bir çıktısı olmalı, herhangi bir alt sistemin çıktısı diğer bir alt sistemin girdisi olacak şekilde birbirine kenetlenmiş (entegre olmuş) bir yapı  düşünülmelidir. Sitemin işleyişi için geri bildirim (feedback) mekanizması da gerekmektedir.
 
Bir Açık ve Uzaktan Öğrenme Sisteminin alt sistemleri neler olabilir?
- Kurum
- Öğreticiler
- Danışmanlar
- Teknik ekip
- İçerik uzmanları
- Öğrenenler
- Ortam, teknoloji

Kaynaklar:
Aydın, C. H. (2011). Açık ve uzaktan öğrenme: öğrenci adaylarının bakış açısı. Ankara: Pegem Akademi.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder