19 Mart 2015 Perşembe

Uzaktan Eğitim formal mi? informal mi? non-formal mi?

 

Örgün (formal) eğitim bir kurum bünyesinde öğretim programlarının, derslerin, ölçme-değerlendirme sisteminin öğrenenler dışında önceden planlanması şeklinde yapılır. Yapılandırılmış bir içerik belirli zamanlarda belirli bir yerde verilir.
 
Uzaktan eğitim uygulamaları genel olarak yaygın eğitim (non-formal) olarak değerlendirilebilir ancak bazen biçimsel olmayan (informal) olarak da düşünülebilir. Örneğin MOOC (Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders) ile alınan dersler bir kurum için yaygın (non-formal) eğitim olarak değerlendirilebilirken, bir kişi için biçimsel olmayan (informal) eğitim olarak değerlendirilebilir. Şu anda aldığımız uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programı da bu şekilde değerlendirilebilir.
 
Yüzme dersleri almak biçimsel olmayan (informal) bir eğitimdir ancak bir kurum bünyesinde belirli zamanlarda yapılandırılmış bir içerik ile birlikte veriliyorsa biçimsel (formal) olarak değerlendirilebilir.

Uzaktan eğitim, bir kurumun sorumluluğunda yürütülen, öğrenenlerin ve öğreticilerin birbirinden ayrı olduğu ve öğrencilerin, kaynakların ve öğreticilerin etkileşimli uzaktan eğitim teknolojileri ile bir araya getirildiği biçimsel eğitim/öğretim yöntemidir.





Kaynak:
Doç. Dr. Hasan Çalışkan Ders Notları, 2015, Anadolu Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder